TZ - Pozitivní reklama ČR prostřednictvím kampaně Klenoty České republiky

 5. prosinec 2008  Administrator   komentáře

Od 1. ledna převezme Česká republika z rukou Francouzů půlroční otěže předsednictví. Role předsedající země je nejen organizační, ale také zprostředkovatelská, politická a prezentační. A právě originální, komplexní a pozitivní prezentaci České republiky v zahraničí podpoří i nový projekt „Klenoty České republiky“, který připravilo českobudějovické vydavatelství MCU s.r.o.

TZ - Pozitivní reklama ČR prostřednictvím kampaně Klenoty České republikyTZ - Pozitivní reklama ČR prostřednictvím kampaně Klenoty České republiky

Od 1. ledna převezme Česká republika z rukou Francouzů půlroční otěže předsednictví. Role předsedající země je nejen organizační, ale také zprostředkovatelská, politická a prezentační.

A právě originální, komplexní a pozitivní prezentaci České republiky v zahraničí podpoří i nový projekt „Klenoty České republiky“, který připravilo českobudějovické vydavatelství MCU s.r.o. Partnery projektu jsou Hospodářská komora ČR, Úřad vlády, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo kultury, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo dopravy, agentury CzechTrade, CzechInvest a CzechTourism, dále pak ČSOB a.s., patentová kancelář Kudrlička & Sedlák, Leica Gallery a překladatelská agentura Skřivánek. Obchodní a marketingové aktivity zajišťuje pražská komunikační agentura NIKIA.

„Úřad vlády ČR jako centrální koordinátor příprav předsednictví České republiky v Radě Evropské unie podporuje projekt Klenoty České republiky, jehož cílem je propagace našeho kulturního dědictví, krajiny, společnosti a zejména pak významných a úspěšných českých podnikatelských subjektů. Zároveň podporujeme udržitelnost tohoto projektu pro další možnosti prezentace České republiky v zahraničí v následujících letech,“ uvítala vznik projektu Ing. Gabriela Švecová, ředitelka Odboru komunikace z Úřadu vlády České republiky.

Základem celé kampaně je exkluzivní fotografická publikace, která bude doplněna dvěma DVD (film Ostře sledované vlaky a prezentační DVD o České republice – Symphony for the Senses). Kniha bude sloužit jako dárek účastníkům konferencí, seminářů a veletrhů na politické a obchodní úrovni jak v České republice, tak v zahraničí. Texty v publikaci a znění DVD jsou připraveny v celkem sedmi jazykových mutacích, kromě češtiny jsou jazykem projektu angličtina, němčina, francouzština, italština, španělština a ruština.

Fotografie reprezentující kulturní a historické dědictví Čech a Moravy jsou dílem předního českého fotografa Libora Sváčka, fotografie českého průmyslu a obchodu pak fotografa Vladimíra Kozlíka. Českou republiku zde bude reprezentovat přibližně sto významných firem, které do publikace vybrala komise pod vedením Hospodářské komory ČR. Průmyslové fotografie vzniknou v průběhu října 2008 až února 2009. „Autorský kolektiv bude usilovat o originální prezentaci vybraných společností, věříme, že právě tato cesta netradičních pohledů na současný český průmysl a obchod cílového uživatele zaujme “, uvedl fotograf Vladimír Kozlík.

Digitální podoba projektu Klenoty ČR bude rovněž představena na webové adrese www.VisitCzechRepublic.cz s možností využití odkazů nejen na webové stránky prezentovaných společností, ale i prezentaci měst, hradů, zámků a přírodních lokalit. Doména bude sloužit agenturám a médiím jako fotobanka pro další propagaci České republiky. Fotobanka bude zpočátku obsahovat desítky tisíc fotografií, každý rok bude databanka doplněna novými motivy.

Základní koncepce projektu je zpracována až do roku 2013. V tomto období budou Klenoty ČR představeny na velkoformátových fotografiích. Putovní výstavy budou postupně realizovány v České republice i v zahraničí.

„Oficiální křest projektu Klenoty ČR se uskuteční 13. května 2009 v Praze u příležitosti Kongresu evropských hospodářských komor (Eurochambres) za účasti místopředsedy Evropské komise Güntera Verheugena a vrcholných představitelů evropských obchodních a průmyslových komor. Zde bude projekt oficiálně představen delegátům kongresu a každý účastník obdrží jeden výtisk jako oficiální dárek. Součástí akce bude také doprovodná výstava fotografií Klenoty České republiky,“ prozrazuje část chystaných aktivit Martin Hák, jednatel Vydavatelství MCU a autor projektu.

Předpokládaný první náklad knižního kompletu je 10000 ks a je určen zejména pro potřeby reprezentace ČR v rámci našeho předsednictví a samotných firem v roce 2009. O distribuci publikací se mimo jiné postará Úřad vlády, jednotlivá ministerstva a jejich agentury, dále pak samotné firmy, které budou v projektu prezentovány.

„Agentura CzechTrade podporuje projekt „Klenoty ČR“ a počítá s jeho využitím jako vítaného propagačního materiálu zastoupení agentury ve třech desítkách zemí, při každoročním pořádání veletržních a prezentačních akcí po celém světě a při jednáních s našimi obchodními partnery v tuzemsku v rámci přijímání zahraničních podnikatelských delegací.“ popisuje Ivan Jukl, Managing Director Agentury CzechTrade, částečné distribuční využití této kombinované publikace.

Jak citovat tento text?

, Administrator. TZ - Pozitivní reklama ČR prostřednictvím kampaně Klenoty České republiky [online]. E-polis.cz, 5. prosinec 2008. [cit. 2025-01-15]. Dostupné z WWW: <http://www.e-polis.cz/clanek/tz-pozitivni-reklama-cr-prostrednictvim-kampane-klenoty-ceske-republiky.html>. ISSN 1801-1438.

Autor Administrator

Autor:

Administrátor webu.


[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář

Vložit komentář

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!