[1] Později se k pravidlům a principům „konzumu“ v restauracích McDonlad’s vrátím.
[2] Jako příklad bych uvedl McDentists, McPaper“ či McDoctors. (RITZER, 1996, 21)
[3] Nepochybně existují jisté výjimky.
[4] Zveřejněno v Honkongském listu Sunday Morning, srpen 2000 (In.: PRAVDOVÁ, 2006, 20)
Zrostlík, David. McDonalds jako globální fenomén [online]. E-polis.cz, 7. květen 2008. [cit. 2023-12-10]. Dostupné z WWW: <http://www.e-polis.cz/clanek/mcdonalds-jako-globalni-fenomen.html>. ISSN 1801-1438.
[Nahoru ↑]
Hodnocení: 4.03 hvězdiček / Hodnoceno: 36x
---------------------------------
Zpráva byla upravena adminem 25.03.2012 ve 20:55:22
Napsal: Mgr. Antonín Fišer [Odpovědět]
Měl jesm možnost číst obě knihy, z nichž bych sestaven tento článek. Případová studie Pravdové je opravdu slušnou pozvánkou do světa marketingové strategie mytologizované firmy McDonalds. Její zacházení s národními symboly je strategií efektivní. Strategie založená na apelu na emoce a asociace je zdařilou cestou, ale nutno říci, že do pekel. Nezdílím totiž názor pana prof. Bělohradského, že McDonald vytvořil univerzální, OBJEKTIVNÍ kulturu. McDonalds je produktem americké společnosti, jejího vztahu ke stravování, kulturní ohebnosti apod. Je to jeden s mnoha symbolů dříve nedostupných výrobků ze Západu, jež je ocejchován ideály svobody různých barev. Přijetím této kultury jsme přijali cizí kulturní poselství, a my se musím ptát, jestli to za tu cenu stojí. Zda konzumní svobodě objetovat svobodu kulturní různosti.
Napsal: xmikalx [Odpovědět]
E-polis.cz hledá autory!
[28. leden 2019]
Časopis hledá nové interní redaktory a další externí spolupracovníky, kteří budou ochotní se podílet na vytváření obsahu. Své články posílejte k posouzení na emailovou adresu: reda…